неделя, 1 юли 2012 г.

Историята на едип прилеп


Драги читатели, днес ми е лежерно неделно и тъй като вече нямам никакво търпение да отида на кино, за да отпразнувам "The Dark Knight Rises", реших да се посветя на прилепите. Чудя се има ли човек, който не обича Батман? Моля, ако случайно тук тръгне да чете такъв човек, да се отбележи в коментарите - интересно ми е.


Историята на Брус Уейн започва през 1939 г., когато за пръв път се появява в комикс. Трудно ми е да изброя или посоча и 1/10 от комиксите за него, сериалите и детски филмчета правени за него. Да си призная гледала съм, но не съм им чак такъв фен. От малка съм фен на кинолентите за Черния рицар.

Първият филм "Batman" е заснет през 1989 г. и жъне невероятен успех. Логично е - все пак режисьор е Тим Бъртън. В ролята на Брус Уейн е Майкъл Кийтън, чиято кариера май, май... само с Батман си остана? (дано греша) Следват три сикуъла (ооооо, тази чуждици ги мразя) "Batman Returns" (1992), "Batman Forever" (1995) и "Batman & Robin" (1997). Така и не се разбрах с третия от изброените. Джордж Клуни ми е супер антипатичен пролепов човек, а и визията е... не, не ми харесва и това е! Принципно и "Батман завинаги" не ми е на челни позиции, но... да кажем, че го приемам и ми харесва. Разликта идва от режисьора, разбира се - Джоел Шумахер. Идея си нямам защо Тим Бъртън се е отказал от поредицата. няма и да търся причината, но Дани ДеВито (Пингвина), Мишел Пфайфър (Жената-котка), Джак Никълсън (Жокера) никога не биха могли да бъдат изместени (то те не се и натискат де) от Ума Търман и Арнолд Шварценегер (къде пък е тръгнал точно Терминаторът да се чуди човек). Както и да е. Явно четвъртият филм за Батман, бидейки доста слаб, не се е харесал и на много други хора, защото дълги години нищо не се чуваше за прилепи в кината, а феновете имахме щастието да гледаме безброй пъти, вече направените филми.

И така до 2005 година, когато видяхме Брус Уейн с ново лице - Крисчън Бейл и нов режисьор - Кристофър Нолан в "Batman Begins". Не съм вярвала, че историята може да бъде прочетена по този блестящ начин. Бъртановия Батман и този Батман от моята гледна точка са толкова различни, че е невъзможно да се конкурират, невъзможно е и да се взаимозаменят. "The Dark Knight" (2007) е толкова плавно продължение, толкова силно... на мен понякога не ми се вярва, че е творение на Холивуд. Не малка роля в това има и Хийт Леджър RIP, за чиито талант вече можем само да си спомняме. Образът на Брус Уейн придобива особена дълбочина. Анализират се страховете, изминатият път, личната борба на героя...


Очаквам продължението да е епично точно толкова, колкото първите два филма. Режисьор продължава да бъде Кристофър Нолан, а Батман продължава да бъде Крисчън Бейл. Интересното е, че се завръща Лиъм Нийсън, включват се Джоузеф Гордън-Левит, Ан Хатъуей, Марион Котиар. Трейлърът изглежда обещяващ точно толкова, колкото само Нолън може. Няма да коментирам 3D-то, щото не ми се коментира! Мразя го от дъното на онази част от мозъка, която изпълзвам за гледане на филми. Видях в един от трейлърите IMAX. Уж Арена няма да ни мъчат, ама... знае ли се...


Няма коментари:

Публикуване на коментар