вторник, 26 юни 2012 г.

За музиката...

Това си умотворение ще посветя на музика към филмите, която честичко си пускам ей така за кеф. И изобщо не е задължително да харесвам филмите, към които тези звуци принадлежат. Подредени са точно, както съм се сетила за тях.

Та така... сега е време за повече музика и по - малко мисли!

Ще започна с Ханс Цимер и то само заради Inception - всеки един звук успява да предаде на зрителя напрежението във всяка една секунда... (не отричам, че може би просто филмът ми е прекалено любим).
The Lion King - Circle of Life... Да, да знам, че Can You Feel the Love Tonight e на Елтън Джон и нямаше да забравя да го спомена.
Gladiator - дали величието на един герой може да се побере в около 4 минути? Мелодията е толкова красива и изпълнена с емоция. Кара те да мечтаеш за онзи, Античния свят. Не, Гладиатор не е сред най - любимите ми филми, нито пък Ръсел Кроу е сред най - любимите ми актьори, но филмът е съвършен с всяка своя нота.

Titanic не би могъл да "потъне" толкова успешно без  Джеймс Хорнър! Странна е комбинацията между нежната мелодия и ледения, страшен океан. Сега няма да ми повярвате, че не обичам този филм, но е факт.

The Matrix - трилогия със звук, приковаващ слуха, също както картината на екрана приковава погледа!

Оставам без коментар за Requiem for a Dream... понякога ми се ще да не бях гледала този филм... и да не знаех защо ми тежи, когато чуя това. 

Mission Impossible - за мен невъзможните мисии станаха необхватни на брой, но има едно нещо, което е вечно - главната музикална тема.

Star Wars... чудя се какъв ли би бил живота ми без този филм... сигурно никога нямаше да зачета фантастика... но да послушаме съвсем малко музика де, съвсем малко.

Body of Lies - има някакво особено етно звучене и гласът на Майк Патън там, някъде.

Уж много обикновена песен... към Gangs of New York. Признавам си, че го гледах само заради Леонардо Ди Каприо, но пък толкова приятно чувство ми остави, а и се нареди в моят личен топ 100.

Доста материал се събра... преди заключителните слова искам да обърна внимание на два сериала с уникално яко озвучаване.

Първо Supernatural - нямам ду-ми... освен, че ми е уникално любим с всичките му демони, ангели, чудесии, той е и един от най - издържаните музикално сериали за мен. Не, просто не знам какво бих правила без Carry On My Wayward Son или без това изпълнение на Eye of the Tiger. Това и това доста добре описват атмосферата.
И вторият е Sons of Anarchy. За познанството ми с тази филмова прелест трябва много да благодаря на една групичка момичета, те си знаят кои са. Нямаше начин да не го заобичам - мъже, мотори, интрига и... прекрасни звуци! И още... И още.. Колко още мога да посоча...
Тези два сериала са музикални съкровищници :)

Добре е да спра преди да настане голям музикален турлю гювеч! Обещавам някой ден да продължа ако не съм досадила на аудиторията, защото, когато става дума за музика изборът е неизчерпаем.

Няма коментари:

Публикуване на коментар