събота, 23 юни 2012 г.

Като говорим за класации...

... реших да започна с някаква класация на това, което обичам да гледам.

1. Нека започна с любимата ми фантастика. Ех, Космос! Отдавна не е имало нещо ново в този жанр, което да ме залепи на големия екран. Най-, най-, най-любимата ми поредица е Star WarsЦялата до последната минута! Надали има нужда да обяснявам защо, но... Да, за мен историята е гениална. Показателното е, че отношението ми към поредицата не успя да се промени за 15 (вероятно) години, откакто го зърнах за първи път. Истината е, че съм впечатлена от фантазията, с която историята на Люк и Леа са пресъздадена, при това още през 70-те години. Изключителното биоразннобразие, видове роботи, чужди планети, култови образи, красотата... сякаш всичко това някой ден може да се случи... и музиката първи път, музиката втори път!!!

2. North & South (2004) - екранизация в четири серии на ББС по едноименния роман на Елизабет Гаскел. Три думи го описват прекрасно: любов, романтика, вълшебство. Всъщност ако гледаме само любовната история вероятно погледът ни би бил твърде... повърхностен? На екрана се разкриват: два много силни образа, въплатени в Маргарет Хейл и Джон Торнтън; виждаме противопоставяне на консервативното и напредничевото мислене; борбата на работниците през 19 век, и т.н. Всъщност ме заплени музиката... и финалът на първата част. Изгледах го на един дъх, а след това в същата седмица още няколко пъти... много обичам period/costume drama movies. За този тип филми се надявам музата да ме споходи и всеки един от любимите ми такива бъде увековечен в собствена публикация.

3. Mutluluk 2007, Турция - екранизация по роман на Zülfü Livaneli разказващ за консерватизмът на нравите и любовта, която се проявява най - неочаквано. В основата  на историята е едно убийство на честта. Тези убийства при някои народности се правят от членове на семейството или общността, когато се установи, че жертвата е обезчестила семейството или общността си. Не бих могла да опиша действието с прости думи, то трябва да се усети. Кадрите са красиви, малко мълчаливи, а емоцията - неоспорима. Трейлър:


Всъщност да, със сигурност мога да кажа, че съм фен на турското кино.

4. La Reine Margot (1994) Гледах го като много малка - майка ми ме заведе на кино. Надали някога ще забравя как Марго носеше главата на Ла Мол в скута си или кадрите от Вертоломеевата нощ. Заради този филм изчетох почти цялото творчество на Александър Дюма. Вероятно може да се каже, че е бил крайъгълен камък в обогатяването на общата ми култура. А дали има нещо по - хубаво от комбинацията мужду Изабел Аджани и невероятната музика на Горан Брегович към филма?

5. Джонтан Рийс Майерс - не, той не е класически красавец. Той е британец с поглед на луд човек и специфично излъчване. "Мач пойнт", "Децата на Хуан Ши", "Тюдорите", "Алберт Нобс"... и още, и още, и още. Признавам си, че не съм гледала цялата му филмография, но и не бързам. 

6. Невъзможно е да преценя кой от трите: The Matrix, Equilibrium или Inception  ми е по - любим, за да го включа тук. Няма да досаждам на аудиторията с ревюта или отделни коментари за всеки филм. Това, което ми харесва в тях са донякъде новаторските идеи - вече рядкост в Холивуд - светът като математическа формула, вредата от манипулиране на съзнанието и времето, което всъщност може и да не е линейно. Всичко това гарнирано с Киану Рийвс, Крисчън Бейл и Леонардо Ди Каприо. 


8. Предаванията на Гордън Рамзи - ммм, две думи: хубава храна и британски акцент.

9. Cars и Ice Age - анимации за малки и големи. Не са оставили никой безучастен, нали?

10. Може би е редно да спомена и няколко любими сериала, ама наистина много любими: Supernatural, True Blood, Being Human, Dexter, Sons of Anarchy, Bones и др. Като ги гледам така един до друг оставам с впечатление за себе си, че съм доста кръвожадна, но истината е, че не съм. Обичам кръв, косми и извращения по същия начин, по който обичам романтика, драма и истинските човешки истории.

11. Sex and the City  и Friends  -  толкова много лафове и забавни моменти съм имала с тези сериалчета. просто нямаше как да отсъстват от този списък.

Отдавна не бях се ровила сред любимите си филми. Тъй като съм установила, че музиката е водеща за мен при оценяването на филмите, които гледам вероятно в някоя от следващите си публикации ще отделя време на музиката към филмите.


Няма коментари:

Публикуване на коментар