Попаднах на "A Walk to Remember" (2002) преди много години, когато сигурно е бил сравнително нов филм. Историята е романтична, но и трагична, изпълнена с много надежда и вяра. Всеки път ми се плаче на този филм, защото любовта побеждава. Побеждава дори смъртта. По свой уникален начин, който аз не разбирам, този филм ме докосва. Всеки път.
Доста по - късно, разбрах, че този филм е само част от екранизациите по Никълъс Спаркс, които хич не са малко:
"Message in Bottle" 1999
"A Walk to Rememner" 2002
"The Notebook" 2004
"Nights in Rodanthe" 2008
"Dear John" 2010
"The Last Song" 2010
"The Lucky One" 2012
Гледала съм ги, а някои дори по няколко пъти. Признавам си, че нямам ясен спомен за "Нощи в Роданте", нямам и намерение да си го припомням. Сред тези екранизации се отличават "Писмо в бутилка", който е с интересен сюжет и "Тетрадката". Тъй като не бих могла, а и не искам да изхейтя порядъчно "Писмо"-то, ще се спра на "Тетрадката".
При споменаването на този филм започвам да чувствам сърбежи по тялото, които провокират твърде неприятен изказ, с който да опиша тази боза. Та той измести дори "Титаник" (1997) в сърцата на заклетите романтички. Добре, признавам, че историята е трогателна със своя завършек, но толкова. През цялото време гледайки го (тамън два пъти) се чудех къде да се дяна, за да е си счупя телевизора. Извинявам се, но повече от час едно уж умно момиче се чуди дали е влюбено приличен, но беден младеж, който от своя страна още невръстен изпада в почти самоубийствена депресия. Идеше ми да му бия два шамара на Райън Гослинг, защото се занимава с малката пикла. Но, не! Те живели дълго и щастливо. Аз не съм романтична, благодаря. Съжалявам, никаква романтика няма в това един мъж цял живот да се грижи за една жена, която не знае какво иска, а когато разбира - остарява и отново не знае нищо. Тук някой ще каже, че мечтата и стремежът ни за вечна любов е смисъла на филма, но... не! толкова ми е писнало от изтъкването на този филм като връх на романтиката, че... Задавам си и въпроса кога "Тетрадката" успя да замести неоспорими романтики като "Отнесени от вихъра", "Казабланка", "Закуска в Тифани", "Хубава жена" и т.н. С какво този филм го е заслужил?!?! Може би с кравешкия поглед на главната героиня?
Всъщност има едно нещо, с което "Тетрадката" се отличава, заедно с "Писмо в Бутилка" и "Нощи в Роданте" - актьорите, които правят филмите. Признавам - добри са. Другите екранизации залагат на красиви лица, за сметка на актьорски умения.
Истината за мен е, че в света на романтичните американски комедии вече са измислени толкова много плоски сюжети, изключително еднакви, без индивидуалност, че всяка по-различна минута хваща окото и се запомня. Ето тук ще призная, че историите на Никълъс Спаркс са една идея по-различни от масата изливащ се захарен памук. Имат някаква индивидуалност, която ги откроява без претенции за уникалност, обаче.
Тъй като публикацията ми е провокирана от последния филм "The Lucky One" ще кажа и две думи за него. Клеширан е до последния си кадър, но с вплетени приятни сюжетни елементи и красиви сцени. Да си призная подейства ми добре, защото тамън приключих с "Homeland" (2011), който не е лек за гледане, а "Талисманът" е спокоен точно като за петъчна вечер. Мога много да го плюя, има за какво, обаче ми хареса като цяло, остави ме с приятно усещане и ще си го прибера в шкафа с филмите за релакс, при които няма нужда да мислиш докато гледаш.
Няма коментари:
Публикуване на коментар